פשוט לעשות מדיטציה

דמייני לך אותך נכנסת למדיטציה, יוצאת לדייט עם עצמך, מפגש אמיתי מלא בנוכחות עם האדם החשוב לך ביותר – איתך,  מפגש שבו לא צריך לחשוב על כלום, לא צריך לעשות כלום, פשוט להיות. דמייני שאת עוזבת את ההמולה, הרעש המשימות וגם את המחשבות שלך ואת פשוט נמצאת בשקט. כשאת מסיימת את המדיטציה את ערנית, צלולה, יצירתית ושמחה.

אז מהי מדיטציה?

 מדיטציה היא זמן של שקט והתבוננות, זמן שבו אנחנו בדייט עם עצמנו, בזמן הזה אנחנו מתרגלות את התודעה להשגת חווית מציאות ישירה כאן ועכשיו…
בכאן ועכשיו אין סבל, אין רגשות שליליים יש רק מודעות וערנות לרגע הזה. אין עבר, אין עתיד, יש רק הווה ויש נוכחות שקטה.

למה כדאי לך לתרגל מדיטציה?

לתרגול המדיטציה יש השפעות פיזיות, קוגנטיביות, רגשיות והתנהגותיות.
תרגול מדיטציה משפר את תפקוד המערכת החיסונית, משפר את איכות השינה, מאפשר הפחתת כאבים ועוזר בהורדת לחץ דם. ברמה הקוגנטיבית תרגול המדיטציה משפר את יכולת הריכוז והלמידה, את ההישגים, היצירתיות, את הגמישות המחשבתית ומחדד את המחשבה. ברמה הרגשית התרגול עוזר ליצירת שקט פנימי, להתחברות לרגשות נעימים, להתחברות לכוחות שלנו, לשיפור מערכות יחסים, ולניהול העולם הרגשי שלנו. תרגול המדיטציה מאפשר להתחבר לעצמנו, ללא מודע שלנו,  ולדבר שגדול מאיתנו. המדיטציה היא אחד הכלים המשמעותיים ביותר להתפתחות אישית.

יש מספר סוגי מדיטציות: מדיטציית ריכוז, מדיטציית התבוננות  ומדיטציה אנליטית. במאמר זה נתמקד במדיטציית הריכוז.

אז איך עושים מדיטציה?

מצאו פינה נוחה ושקטה בבית או בחוץ… אפשר לשבת על כרית או על כיסא או ספה
שבו עם גב זקוף, דמיינו שיש חוט עדין מושך אתכם כלפי מעלה, שבו בתנוחה שבה תוכלו להיות בלי תזוזה למשך מספר דקות

אפשר לשבת ישיבה מזרחית, או ישיבת לוטוס, ולעצום עיניים. מומלץ לנשום מהסרעפת.

העוגן שלנו במדיטציה זו הוא הנשימות. ננשום רגיל ובכל נשיפה נספור. שאיפה, נשיפה -1, שאיפה, נשיפה -2, שאיפה, נשיפה – 3…וכך נמשיך ונספור עד 10 ומ-10 עד-1 בצורה חזרתית….

לפני שמתחילים כדאי להעביר את הטלפון למצב טיסה ולכוון את הטיימר ל-5 דק. בסיום המדיטציה תנו לעצמכם רגע כדי לחזור למצב ערנות מלא.

כמובן שאפשר להקטין או להגדיל את זמן התרגול בהתאם לפניות ולהעדפה האישית.

יתכן שתופענה מחשבות במהלך המדיטציה, יתכן שאפילו תאבדו את הספירה, יתכן שיופיע אי שקט, בכל מקרה כזה חזרו בעדינות לספירה.

בתרגול המדיטציה אין יעד, אין מטרות אין כישלון, עצם זה שהתיישבת – הצלחת!

חופית נטף אורנשטיין ואורית פרץ

שתפו

Share on facebook
Share on linkedin
Share on print
Share on email
Share on whatsapp